Friday, May 25, 2007

Mafest report

OK, this is not actually a report about the Festival, it's about how I had fun with friends. Some of those pics took Mrva (the cool ones), some Bob, some me (the crappy ones).

The three of us travelled to Split in a sleeping car. Bob lulled us to sleep reading Kurt Vonnegut. Damir Žitko and his brother drove us from there to Baška Voda (near Makarska), where we stayed in luxurious hotel. BIG, BIG, BIG THANKS to Dado and Dado, who organized our stay and the whole festival.

Mrva

Bob and me.


Damir Žitko and Talaja, 'The Bible Boyz'!!!



Makarska is beautiful, with mountain Biokovo ascending in the background too big too catch on one photo.

Art Cafe, where the whole thing took place.

Book Cafe; great coffee, lots of books, cuban cigars and Joy Division playing from the inside!

Alfredo Castelli, the writer and Lucio Filippucci, one of the artsits on Martin Mystere were this year's special guests. Hrmmmm ... Castelli's not here on the picture. The one in the middle is Filippucci, there's Dado and Dado on his left.

Giulia Brusco and Matt Hollingsworth were another foreign guests. Kinda, since Matt lives in Zagreb now. Besides being great colorists, they're both fantastic people that win you over in a minute!

I have to admit I missed most of the program, but did a lot of drinking with friends. Some of them caught on camera...

Bob, Matt and Talaja.

Esad and Talaja.

Diego, man of eight languages, Nara and Giulia in the background and Talaja's shoulder.

Iztok Sitar, still sober orrrrr.... not so drunk, yet.

Slaven, measuring the height of the corn.

Bob, Esad, Misch and Talaja.

Talaja and Boc.

I don't know who's that!!??!

We weren't drinking all the time. During the day I was gathering my strength for the night and tried to push some food down my throat, chilling with the crew.



Dekara, doing his routine. Notice Denis Farina lookalike behind him.

Dushman, two-dimensional man!

Aca Faca.

Sandman, trying to ignore the flag.

Frano Petruša and Bob.

Macan, always doodling.

" I'm gonna kill somebody! Knife? Or fork?"

"Waiter, check please! We should leave."


More soon, in the meantime, much, much more photos from Mafest on http://forum.stripovi.com/topic.asp?TOPIC_ID=25763

11 comments:

Bob said...

Meni se čini da je onaj tip iza Dekare Hal Holbrook. :D

Anonymous said...

Ha ha, ova slika s Bobom i bestekom je zakon! Nikad ga prije nisam tako dozivljavao, ali sada... mislim da ce biti bolje da mu sto prije vratim one She-Hulk trejdove :)

dzuka said...

fakat,vise lici na halbrooka!

Milenko said...

Ih, jebote, nista slicno ovdje.
A sto vam zavidim.

Al eto, jebiga.

Ajde sa srecom i pozdrav,

Milenko

mario said...

Ma krasne slije..:)



Pozdrav
Mario

..uf ,satra san se dok san uspija ovo
napisat :)

dzuka said...

milenko, zato je sad pravo vrijeme da pocnes planirat dolazak iduce godine! : )
mario, fala! : )

Milenko said...

hehe, ma ja bilo bi fino pravo. jedino sto (ko sto rekoh Goranu Deli), - nije da se hvalim, al nema se.
Radi se ono, nije da se ne radi, te se i zaradi dolara, al kad ovi utjerivaci dugova koji mi vec godinama utjeruju cuju suskanje valute, a njih odmah eto, sto sa vazelinom sto bez vazelina.
Zana vesela mi za svaki slucaj dotjera ameriken express do duvara, djeca oberu ono sto sam sakrio za pive i cigare, te ja suhe cune hodam okolo ko izgubljen slucaj.
Doslo mi do posjete familiji, nismo se vidili 7 godina, a evo struzem po dzepovima nebil nacacko kolko da odem tam ove godine.
A i nekih mi zubi poispadalo, a ja cutim i nikom ne govorim rugace mi se sto nemam para da popravim. Te sad kontam kako treba da odem da mi nalijepe kakvih porculanskih tamo u domovini, a bogami cu morat prodat regal i televizor da to regulisem :)
Razmisljo sam o ilegalnoj prodaji bubrega na crnoj burzi al sam nesto u nejaku stanju ovih dana, a i kakve sam srece, garant bih prodo onaj bolji, a onaj gori bi mi rikno nedugo poslije.
A dijaliza skupa jebemti.
Elem...
Al nemoj ovo nikom pricat, da mi se nebi ko grohotom podsmijavo.

hehe

Milenko said...

E, jebiga. Nije Zana neg Zena mi vesela.
ovo tipkalo mi kanta od tipkala.
A i ja slabovidan.
I jos jednom, nek ovo ba ostane medju nama, nemoj, ziv bio, da se cuje.
sthonyv
A ja, i ovaj Word verification nije nizasta. skini to, netreba. Evo mi i on pije krv

dzuka said...

jao, fredinande, grco sam od smjeha dok sam cito ovo!! : )))
a word verification ne znam maknut. : (

Milenko said...

Uvijek je se lijepo tudjoj muci nasmijat, jelde :)
Zato se i ja ovdje vecinom druzim sa socijalnim slucajevima, kad vidim kolko oni nemaju, a mene milina obuzme. Pustim ih ja da kukaju neko vrijeme, pa se onda pocnem kurcit kako ja imam TV od 68 centimetara, kako mi je auto samo 12 godina star ("moj jos nije ni za sluzit vojske staso"- tako im kazem) kako mi je procesor u racunalu od preko dva gigoherca, da imam cijelu gigu rama te da imam tri vise krek softvera u mojoj masini neg oni u svojim.
A kad sve to omane da ih impresijonira, a ja se onda isprsim te kazem kako je meni racun za struju stigo preko cetrsto dolara- to ih obicno zacepi jer si oni ne mogu priustit tolko struje :)
elem...
A za vord verification, to odes lijepo u one profile options il nesto pa tam ima da nesto tikujes yes il no i tako...

:)

Eto pa budi dobar

pxxqvza

jebemti

dzuka said...

Vidi se da si na Alan Fordu odraso! : )
Evo, mak'o sam ve-fau.
Nije bilo tesko. : )